WELKOM OP MIJN BLOG

Deze blog heeft als doel houtsnijwerk en ornamentiek in de kijker te plaatsen. Een bezoek aan een museum of een kasteel zijn onderwerpen die aan bod komen. Maar deze blog laat jullie ook kennis maken met mijn eigen vakmanschap. Veel leesplezier.

donderdag 12 december 2013

MASTERS OF LUXURY 2013 | Leading Luxury event in Amsterdam | Miljonair Fair in Amsterdam


Masters of Luxury
World's Leading Luxury Event
________________

Enkele maanden geleden werd ik gecontacteerd door de organisatie van Masters of Luxury  in Amsterdam (voorheen de Miljonair Fair) met de vraag of ik interesse had om deel te nemen aan dit toonaangevend evenement. 
Ik vertelde hen dat ik wel op geregelde tijdstippen demonstraties geef, maar dat ik aan beurzen en andere evenementen vooral meedoe als lid van 'Pearls of Craftmanship'.

Ik stelde 'Pearls of Craftsmanship', een 'Quality Label' voor hoog vakmanschap aan hen voor en hoe deze groep van gepassioneerde vaklieden hun ambachtelijke technieken uitdragen met demonstraties op culturele en commerciële evenementen. 

Je kunt deze Pearls of Craftmanship  vergelijken met de interessante artikelen in een glossy magazine; het zijn namelijk deze artikelen die het magazine interessant maken. Ongemerkt maakte ik een zowel educatieve als opvoedende opmerking. 





Ik was ondertussen eens gaan kijken op de site van Masters of LXRY en maakte hen duidelijk dat ik wel veel luxury zag maar weinig Masters. Ik legde uit dat de vakmensen met een hoog vakmanschap die de eigenlijke makers van de luxury zijn buiten de schijnwerpers onterecht blijven.

De organisatie van Masters of LXRY had er wel oren naar en een tweetal maanden later werd ik terug gecontacteerd met het heuglijk bericht dat men had besloten ons ‘Quality Label’ uit te nodigen op 'Masters of Luxury'. Een 7-tal leden werden geselecteerd om op 'The Market' van Masters of LXRY een presentatie van hun kunde te geven. Helaas hebben we in een latere fase moeten besluiten hun genereus aanbod te weigeren; we konden ons niet vinden in de opzet en hun ideeën.

Ons probleem was een beetje te vergelijken met een topchef met 3-Michelinsterren die wel mag laten zien hoe hij de groenten snijdt, maar het eindresultaat, het gerecht niet mag laten zien of proeven. Een gemiste kans voor ons Quality label en zeker jammer voor de bezoeker van Masters of Luxury. Ik ben ik zeker van dat we een meerwaarde geweest zouden zijn voor dit evenement.


Hier gaat mijn verhaal verder

Om persoonlijke redenen kwam ik enkele weken geleden heel toevallig in contact met een topbedrijf uit Amsterdam. Geloof het of niet, hij bleek ook één van de standhouders van Masters of LXRY. 
Hij had in het verleden al enkele maal mijn website bezocht en was aangenaam verrast door de kwaliteit van mijn werk. Hij vertelde me dat hij binnenkort deel zou nemen aan Masters of Luxury in Amsterdam, en dat hij het bijzonder fijn zou vinden, als de mogelijkheid bestond, om enkele van mijn creaties te presenteren aan de bezoeker van Masters of luxury. Natuurlijk hebben we dat aanbod met beide handen aangegrepen. Zo zie je maar, de wereld is klein. Hieronder een kleine impressie van de stand.

Deze exclusieve beurs vindt plaats in de RAI te Amsterdam van 12 tot en met 16 december 2013.


Masters of Luxury, Amsterdam


Masters of LXRY
Masters of Luxury is al 12 jaar de grootste en meest exclusieve beurs op het gebied van luxe in Europa. Jaarlijks nemen circa 300 nationale en internationale merken en bedrijven deel aan dit prestigieuze evenement.
De deelnemers zijn de beste bedrijven op het gebied van onder andere juwelen en horloges, auto's, boten, vliegtuigen, wellness, reizen, vastgoed en kunst.
Door continue te investeren in entertainment en de culinaire invulling van het evenement zorgt Masters of Luxury er ieder jaar voor verrassend en vernieuwend te zijn. De beurs is het perfecte podium om in een prettige ambiance uw merk aan een kooplustig publiek te presenteren.

http://www.patrickdamiaens.be


Geen opmerkingen:

Een reactie posten