WELKOM OP MIJN BLOG

Deze blog heeft als doel houtsnijwerk en ornamentiek in de kijker te plaatsen. Een bezoek aan een museum of een kasteel zijn onderwerpen die aan bod komen. Maar deze blog laat jullie ook kennis maken met mijn eigen vakmanschap. Veel leesplezier.

dinsdag 11 augustus 2015

100 000 views op Youtube | Een Rococo ornament in hout snijden | Educatief kanaal voor de houtsnijder

Rococo ornament in hout snijden | 100 000 views op Youtube

100 000 Views op YouTube
Een Rococo ornament in hout snijden
________________________
_____________________





Niet echt een blogitem, eerder een kort dank je. 100 000 views op Youtube voor mijn filmje op mijn educatief YouTube kanaal, het snijden van een Rococo ornament in hout.



Op 22 november 2009 postte ik mijn eerste educatief filmpje op mijn YouTube kanaal
Dit YouTube kanaal laat u kennis maken met de kunst van het houtsnijwerk, ambachtelijk vakmanschap en de verscheidene toepassingsmogelijkheden van houtornamentiek.

In het begin was ik een beetje sceptisch. Ik zag er niet dadelijk het nut en de meerwaarde van in, maar stilaan is het wereldwijd uitgegroeid tot een veel bekeken kanaal. 
Ik probeer op deze wijze mensen een beter beeld te geven over de métier van de houtornamentist en de complexiteit van traditioneel vakmanschap.

100 000 YouTube views, augustus 2013


In augustus 2013 heeft mijn allereerste filmpje de kaap van 100.000 views gehaald, en ik ben daar erg trots op. Aangezien mijn uploads geen banale, zinloze inhoud hebben, in tegenstelling tot veel filmpjes op YouTube, maar eerder een educatieve inhoud hebben, zijn naar mijn mening 100.000 views een hele eer.
Mijn eerste educatief youtube filmje bereikte de kaap van '100.000 keer bekeken' in augustus 2013 met de educatieve film 'Heraldische Houtsnijwerk' en onnodig te zeggen dat ik daar erg trots op was.  

Augustus 2015
Nu een paar jaar later, is weer een kort filmje 'Een Rococo Ornament in hout snijden' dat voor de 100 000ste keer bekeken is geworden.
Dit Rococo ornament werd in 2012 in opdracht voor het Museum aan het Vrijthof in Maastricht gemaakt. Deze educatieve film werd gemaakt door een professionele filmploeg die op geregelde tijdstippen mijn atelier bezocht, om de verschillende fasen van houtsnijden te kunnen filmen. 
Het filmpje word samen met het ornament getoond in een vitrine in het Museum. Op deze manier krijgt de bezoeker van het Museum een beter beeld van de complexiteit dat het beroep van houtsnijder met zich meebrengt.  Het werd gepubliceerd op Youtube in maart 2012.
De inhoud van mijn uploads naar Youtube zijn strikt van een educatief en informatief, 

Ik laat u kennis maken met de verschillende stadia van bewerkingen bij het snijden van een Rococo ornament in eikenhout.
Het doet me altijd veel plezier de leuke reacties en commentaren te lezen die de kijkers nalaten. 
Bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten