WELKOM OP MIJN BLOG

Deze blog heeft als doel houtsnijwerk en ornamentiek in de kijker te plaatsen. Een bezoek aan een museum of een kasteel zijn onderwerpen die aan bod komen. Maar deze blog laat jullie ook kennis maken met mijn eigen vakmanschap. Veel leesplezier.

maandag 7 mei 2018

Ongeoorloofd gebruik van mijn naam voor commerciële doeleinden | Patrick Damiaens houtornamentist | Auktionshaus Peter Fritsch

Ongeoorloofd gebruik van mijn naam voor commerciële doeleinden | Patrick Damiaens houtornamentist | Auktionshaus Peter Fritsch
één van de twee gesculpteerde decoratieve panelen | Auktionshaus Peter Fritsch


Ongeoorloofd gebruik van mijn naam voor commerciële doeleinden

In de maand maart van 2018 kwam ik op het internet bij toeval een aantal afbeeldingen tegen van voorwerpen die door mij gemaakt zouden zijn.

Een Duitse veilingsite had ter goeder trouw mijn naam gebruikt. De persoon die twee gesculpteerde decoratieve panelen wou laten veilen bij een Duits veilinghuis, dacht er zeker goed aan te doen de naam Patrick Damiaens te gebruiken om een hoger bedrag of bod uit de brand te slepen.

Het betrof twee appliques van circa 90 cm hoog, voorzien van een jachtmotief/-trofee die bedoeld waren als wanddecoratie.
Na een aantal mails naar de verantwoordelijke van het veilinghuis (Auktionshaus Peter Fritsch) in Duitsland, werden de twee items binnen het uur van hun site verwijderd.

Enerzijds vind ik het toch erg onbeschoft dat mijn naam ongeoorloofd gebruikt wordt om werkstukken aan de man te brengen die niet in mijn atelier vervaardigd zijn.

Anderzijds beschouw ik het toch als een goede waardemeter voor de inschatting van de kwaliteit van mijn werk.


In de wereld van de houtsnijkunst staat de naam Patrick Damiaens blijkbaar voor een bepaalde waarde.


Ongeoorloofd gebruik van mijn naam voor commerciële doeleinden | Patrick Damiaens houtornamentist | Auktionshaus Peter Fritsch
Auktionshaus Peter Fritsch

Ongeoorloofd gebruik van mijn naam voor commerciële doeleinden | Patrick Damiaens houtornamentist | Auktionshaus Peter Fritsch
https://www.patrickdamiaens.nl

FB PAGINA PATRICK DAMIAENS




Geen opmerkingen:

Een reactie posten